BATTLE ROPES

BATTLE ROPES

Trainen tot je een ons weegt. Of juist niet. Want grote kans dat jij je spiermassa wilt behouden, ook als je af en toe een flinke cardio workout doet. Goed nieuws: met de battle ropes van Gorilla Grip werk jij aan spierkracht en jouw conditie. Je ziet de battle ropes veel terug tijdens cross trainingen, bootcamp of survivaltrainingen. Ben jij er klaar voor om tot het uiterste te gaan? Je scoort jouw battle rope van 9m, 12m of 15m bij Gorilla Grip. 

Lees meer

Welke lengte battle rope heb ik nodig?

De lengte van de battle rope wordt bepaald door de intensiteit waarmee je wilt trainen en de beschikbare ruimte. Omdat je het touw dubbel gebruikt, heb je minimaal de helft van de touwlengte aan trainingsruimte nodig. Voor een touw van 9 meter is dat dus ruim 5 meter.

De lengte en dikte van het touw bepalen de intensiteit van de training. Met een touw van 4 cm dik, train je met zo’n 0,6 kg per meter. Beginners hoeven niet per se het kortste touw te nemen. Door een langer touw halverwege vast te pakken, train je minder zwaar. Langzamerhand kun je de intensiteit opbouwen, met hetzelfde touw.

Wat train ik met een battle rope?

De battle rope is zo’n praktisch middel waarmee je cardio en spierkracht tegelijk traint. Als cardio-oefening kun je die aan het eind van de training doen in plaats van fietsen. Neem dan niet het zwaarste touw. Met de battle rope werk je aan je armen, buik, billen en rug. Varieer de oefeningen. Ga bijvoorbeeld met je gezicht van het touw af staan en doe de ‘alternative wave’ achter je rug. Een perfecte oefening om je borstspieren te trainen.

Train soepel en ontspannen

Knijp niet in de handvatten. Houd ze zo vast dat ze niet uit je handen schieten. Te hard knijpen kost te veel kracht en geeft kans op blessures. Trek het touw niet strak, maar zorg voor voldoende bewegingsruimte door een stap naar voren te doen. Je moet mooie soepele slagen kunnen maken in een ontspannen houding. Dit beperk je met een te strak touw. Bovendien staat er dan te veel spanning op je spieren en pezen . Denk aan je houding. Zorg dat je niet voorover gebogen staat met een gebogen rug. Ga rechtop staan, buig je knieën en houd je rug recht. Zo span je ook je buikspieren mooi aan.