GORILLAGRIP SQUAT RACK

GORILLAGRIP SQUAT RACK

De GorillaGrip Squat Rack is erg geschikt voor een serieuze krachttraining op de sportschool of thuis. Alle GorillaGrip rigs & racks worden geproduceerd in onze fabriek in Nederland. Een Squat Rack of Squatrek bestaat uit één frame of twee losse staanders voor de halterstang. De J-hooks zijn verstelbaar tot een hoogte van 180 cm. De totale hoogte is 187 cm en met een oppervlakte van 124 x 147 cm is er voldoende bewegingsruimte om lekker te trainen. Wilt u een andere maat? Geen probleem! Laat het onze professionals weten en ze regelen het. Onze Squat Stand is o.a. geschikt voor squats en halterbankoefeningen.

Lees meer

Squats met een GorillaGrip Squat Rack

Squats zijn oefeningen waar je meerdere spiergroepen tegelijk gebruikt. Met een Squat stand kun je deze oefeningen veilig uitvoeren, zeker als je in je eentje traint. De squat is een basisoefening voor spieropbouw en gaat als volgt:

  • Ga rechtop staan, je voeten uit elkaar op schouderbreedte, de voeten naar buiten gedraaid en de blik naar voren.
  • Buig dan je benen door de billen naar achteren te bewegen en lichtjes met de rug naar voren te leunen.
  • Houd de rug recht, de schouders laag en de hielen op de grond.
  • Span de buikspieren en billen aan en druk op de benen om terug te keren naar de beginhouding.

De squat versterkt je onderlichaam en is vooral gericht op dijen en billen. Bovendien doet de squat een beroep op je evenwichtsspieren en is daarmee ook een prima evenwichtsoefening.

Halterbankoefeningen met een GorillaGrip Squat Rack

Een fitness rack of squat rack kopen is ook ideaal voor ondersteuning tijdens een krachttraining met een halterstang. Met name barbell squats zijn perfect uit te voeren met een squatrek. De stevige stalen constructie beschikt over J-hooks die in hoogte verstelbaar zijn. Afhankelijk van de oefeningen die je wilt doen, kies je de juiste hoogte van de J-hooks. Zo plaats je ze vrij hoog bij military presses en iets lager als je wilt bankdrukken.

Andere oefeningen met een Squat Rack

Met een Squat Stand zijn nog veel meer oefeningen of routines uit te voeren, waaronder de back squat, negative pull up, power clean, push presses, bench presses, skull crusher, good morning en de abb rollout. Het gaat hier veelal om zogeheten compound oefeningen. Bij deze vorm van krachttraining gebruik je meerdere spiergroepen tegelijk. Deze oefeningen kunnen ook uitgevoerd worden met ondersteuning van een squatrek met gewichten.

Naar boven