GORILLAGRIP SQUAT RACK

GORILLAGRIP SQUAT RACK

Serieus werken aan jouw kracht en spiermassa, vanuit huis of de sportschool? Dan wordt het hoogtijd voor een squat rack van GorillaGrip. Maar waar is een squat rack geschikt voor? Naast het doen van squats (dit was een open deur), kun je het rek ook perfect gebruiken voor het doen van halterbankoefeningen. Het rek bestaat uit één frame of twee losse staanders voor de halterstang. Verstel de J-hooks tot maximaal 180cm en je bent er klaar voor om los te gaan. 

De standaarduitvoering heeft een totale hoogte van 187 cm (en is 124 x 147 breed en diep). Maar wij begrijpen het ook als je graag een squat rek wil dat precies in jouw gewenste ruimte past. Geen probleem, dat regelen wij voor je! Onze racks worden namelijk in onze eigen fabriek in Nederland gemaakt, waardoor maatwerk leveren geen enkel probleem is. Meer weten over maatwerk? Neem contact op via info@gorillagrip.nl 

Lees meer

Squats met een GorillaGrip Squat Rack

Squats zijn oefeningen waar je meerdere spiergroepen tegelijk gebruikt. Met een Squat stand kun je deze oefeningen veilig uitvoeren, zeker als je in je eentje traint. De squat is een basisoefening voor spieropbouw en gaat als volgt:

  • Ga rechtop staan, je voeten uit elkaar op schouderbreedte, de voeten naar buiten gedraaid en de blik naar voren.
  • Buig dan je benen door de billen naar achteren te bewegen en lichtjes met de rug naar voren te leunen.
  • Houd de rug recht, de schouders laag en de hielen op de grond.
  • Span de buikspieren en billen aan en druk op de benen om terug te keren naar de beginhouding.

De squat versterkt je onderlichaam en is vooral gericht op dijen en billen. Bovendien doet de squat een beroep op je evenwichtsspieren en is daarmee ook een prima evenwichtsoefening.

Halterbankoefeningen met een GorillaGrip Squat Rack

Een fitness rack of squat rack kopen is ook ideaal voor ondersteuning tijdens een krachttraining met een halterstang. Met name barbell squats zijn perfect uit te voeren met een squatrek. De stevige stalen constructie beschikt over J-hooks die in hoogte verstelbaar zijn. Afhankelijk van de oefeningen die je wilt doen, kies je de juiste hoogte van de J-hooks. Zo plaats je ze vrij hoog bij military presses en iets lager als je wilt bankdrukken.

Andere oefeningen met een Squat Rack

Met een Squat Stand zijn nog veel meer oefeningen of routines uit te voeren, waaronder de back squat, negative pull up, power clean, push presses, bench presses, skull crusher, good morning en de abb rollout. Het gaat hier veelal om zogeheten compound oefeningen. Bij deze vorm van krachttraining gebruik je meerdere spiergroepen tegelijk. Deze oefeningen kunnen ook uitgevoerd worden met ondersteuning van een squatrek met gewichten.