KETTLEBELLS

KETTLEBELLS

De kettlebell is populair om mee te trainen en wij snappen wel waarom. Je kunt er gemakkelijk mee aan de slag in de sportschool, bij de personal trainer of in huis. En je boekt relatief snel resultaat op het gebied van conditie, effectieve vetverbranding en kracht. Twintig minuten trainen met de kettlebell is al vergelijkbaar met 30 minuten crosstraining of touwtjespringen.

In ons assortiment vind je de competition kettlebells en de reguliere kettlebells. De competition kettlebells hebben allemaal hetzelfde formaat, alleen verschillen in gewicht. De reguliere kettlebells worden groter, naarmate het gewicht stijgt. Van beginner tot pro: voor iedereen is er een geschikt gewicht.

Lees meer

Meer conditie en spiermassa met kettlebells

De kettlebell is een veelzijdig instrument. De bewegingen die je ermee maakt lijken relatief eenvoudig, maar je houding en techniek zijn erg belangrijk. Als je gedoseerd opbouwt, dan ontwikkel je een sterk, gespierd lichaam. De oefeningen zijn goed voor je lichaamskern omdat je gedurende de oefening je spieren aanspant om te stabiliseren. Het resultaat: kracht, conditie, stabiliteit, mobiliteit, flexibiliteit en een betere lichaamshouding.

Tien redenen om te trainen met kettlebells

Trainen met kettlebells heeft de volgende voordelen:

  1. Veel variatie
  2. Trainen op elk niveau
  3. Snel resultaat
  4. Complete full body trainingen
  5. Goed voor je zelfvertrouwen
  6. Verbeterde balans 
  7. Verbeterde coördinatie
  8. Combinatie van kracht en conditie
  9. Je gaat er atletisch uitzien
  10. Effectieve training