Verzenden en retourneren

 

Verzenden

Wat is de levertermijn?

De levertermijn voor elk artikel wordt op de product pagina benoemd. GorillaGrip levert artikelen doorgaans binnen 1-3 werkdagen. Bestellingen die op werkdagen voor 12.00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag nog ingepakt en aangeboden aan de bezorger. Indien producten een langere levertermijn hebben, wordt de aanpaste levertermijn vermeld op de product pagina.

Enkele producten hebben een levertijd op aanvraag. Hierbij gaat het om producten die speciaal voor de klant gemaakt worden.

 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor jouw bestelling zijn afhankelijk van het gewicht en de grootte van de artikelen die je bestelt. De verzendkosten worden automatisch getoond en bijgewerkt in uw winkelwagen. De minimale verzendkosten zijn € 4,95 en de maximale verzendkosten zijn € 89,95.

 

Welke vervoerder levert mijn bestelling af?

Pakketten van GorillaGrip worden bezorgd door PostNL of DPD. Zodra de bestelling goed is ontvangen door de vervoerder, ontvang je een track & trace code via e-mail waarmee de bestelling gevolgd kan worden.

Indien je niet thuis bent op het moment dat de bezorger langskomt, dan zijn de vervolgstappen afhankelijk van de vervoerder. Beide vervoerders zullen in eerste instantie proberen om het pakket bij de buren af te leveren. Indien dit niet mogelijk is gaat het pakket naar een PostNL-punt of een Pickup parcelshop van DPD. De bezorger laat een niet-thuis-bericht achter in de brievenbus waarop wordt toegelicht waar jij jouw bestelling op kan halen. Let wel op, PostNL bewaart het pakket slechts een week op het PostNL-punt, daarna gaat het terug naar de afzender.

 

Is het mogelijk om bestellingen af te halen?

Het is mogelijk om de bestelling kosteloos af te halen op onze bezoekadres: Handelsweg 7, Zuidwolde (Dr.). Dit kan alleen op doordeweekse dagen tussen 08:30 en 15:00 uur. Afhalen bij een PostNL locatie is ook mogelijk, echter is dit niet kosteloos. De opties kunnen tijdens het afrekenen van de order geselecteerd worden.

 

Levert GorillaGrip ook aan andere landen?

GorillaGrip levert in heel Europa. De verzendkosten verschillen per land, deze zijn tevens zichtbaar bij het plaatsen van een bestelling. 

 

Retourneren

Indien jouw artikel bij ontvangst defect is of als het artikel niet voldoet aan jouw verwachtingen, dan kan er als volgt geretourneerd worden:

- Log in en ga naar ‘Mijn Orders’.

- Selecteer de te retourneren order.

- Vermeld welk product, hoeveel producten en de reden van retourneren.

- Je ontvangt een retourformulier, stuur deze mee met de retourzending

 

De kosten voor het terugsturen van artikelen zijn voor jouw rekening. Heb je een klacht over het ontvangen artikel of ben je benieuwd naar de garantievoorwaarden? Klik hier voor meer informatie. 

 

Herroepingsrecht

Op alle bestellingen bij GorillaGrip geldt herroepingsrecht. Dit houdt in dat je het recht heeft om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.  

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of email) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

 

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die jij tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

 

Terugbetaling

Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

 

Terugzending

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Ons retouradres is Nijverheidsweg 20 te Zuidwolde.

 

Aansprakelijkheid waardevermindering

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Formulier voor herroeping

Indien je gebruik wilt maken van jouw herroepingsrecht, dient het formulier hieronder ingevuld te worden en binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling te mailen naar info@gorillagrip.nl.

Of download hier het formulier als pdf-document.

 

Formulier voor herroeping. 

- Aan:    [ naam ondernemer]

   [geografisch adres ondernemer]

   [faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

   [e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroep/herroepen*

Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

[Naam consumenten(en)]

[Adres consument(en)]

[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

[Datum]

*Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.