SPORTVOEDING

SPORTVOEDING

Waarom zou je eiwitten of supplementen gebruiken? Omdat beiden een goede aanvulling zijn op jouw dagelijkse (energie)behoeften. Je sport, je beweegt en je rust uit. Allemaal verschillende elementen waarbij jouw lichaam wel wat ondersteuning kan gebruiken. Bekijk het assortiment van Alter Nutrition en GoPrimal, beiden verkrijgbaar in de webshop.

 

 

Lees meer

Welke soorten proteïne zijn er?

Bij Gorilla Grip bieden wij twee soorten eiwit (shakes) aan: vegan eiwitten en dierlijke eiwitten. Alle whey proteïnes van GoPrimal bevatten dierlijke eiwitten, van grasetende weidekoeien uit Ierland. Maak jij de keuze voor Alter Nutrition? Dan is jouw eiwit shake 100% vegan. Deze proteïnes zijn o.a. gemaakt van hennep, pompoen of linzen. Of je nu voor whey of vegan gaat, proteïne shakes hebben bij het herstel van spierscheuren en het opbouwen van spiermassa een ondersteunende werking. De meeste krachtsporters weten namelijk dat je veel moet eten om spiermassa te kweken. Maar niet iedereen zit op deze grote hoeveelheden voedsel te wachten. De bakken kwark, rijst en groentes vliegen erdoor. Wil je niet continu moeten eten, maar wel genoeg eiwitten binnenkrijgen? Neem dan een proteïne shake!

 

Wanneer kun je het beste een eiwitshake nemen? Er zijn twee opties, die je niet zou verwachten. Hou je vast: voor of na het sporten. Dit was natuurlijk een makkelijk antwoord. Maar hoeveel tijd kun je het beste nemen tussen het nuttigen van de shake het jouw krachttraining? Wil je een shake liever voor het sporten nemen? Zorg er dan voor dat je deze 30 tot 60 minuten voor jouw killer workout neemt. Wil jij niet het risico lopen dat jij een vol gevoel hebt tijdens jouw training? Dan heb jij nog een uur na jouw training de tijd om jouw shake op te drinken. Vergeet niet: een shake is een aanvulling op jouw eiwit inname die je dagelijks binnenkrijgt, het is geen vervanger!